BLOG sis'R'

Saturday, January 15, 2011

jatuh terlentang....

Assalamualaikum...

crita baru ari ni...peristiwa jatuh terlentang pd 13 januari 2011 -khamis baru ni..
mungkin ada yg rasa lucu bila baca tapi hakikatnya...
sakit giler...
Ceritera bermula pada suatu petang , aku mgejor kucing aku yg dah nak lari kuar pagar..lantai depan umah basah dek ujan...tanpa berkasut, aku lari anak terus tergelincir badan dan kepala aku terhempas ke lantai...
huhhh...masa jatuh aku terus bgn tapi dah bengong2 tak ingat apa2..Kebetulan 2 org parent dtg anto ank depa tution...aku xtau aku ckp apa kat depa..
pas dorg blik aku terus basuh kepala aku n duduk sekejap....ada rasa lega skit..alhamdulillah...

ALHAMDULILLAH..TERIMA KASIH  ALLAH KERANA INGATAN AKU TAK TERJEJAS DAN TAK ADA KESAN TERUK PD AKU...ALHAMDULILLAH...

Mlm tu aku bibik urut dtg urut aku..adalah rasa lega skit..
Esoknya bila bangun badan aku rasa sakit2 tapi masih boleh bekerja spt biasa..kalo tak urut mugkin aku xleh bgun lgsung kot...
Hari ni urut lagi...rasa badan dah ok....sakit sikit jer..

kesimpulannya :

*berhati2 walau dimana kita berada
*qada n qadar yg berlaku pd kita hanya Tuhan yang tahu..
*apa dosa yg dah aku buat sehingga mdapat pembalasan ini
*betapa sakitnya org yg ditimpa kemalangan yg lebih teruk drp aku...
*betapa bersyukurnya aku kerana ingatan aku masih ada
*betapa bersyukurnya aku kerana masih diberi peluang utk sihat seperti ini..

Semoga Allah melindungi aku , suami aku, keluarga aku dan muslimin dan muslimat...
Aminnn...

TERIMA KASIH YA ALLAH

Friday, January 7, 2011

drama melayu+indon+kartun,..

Assalamualaikum.....

Agak busy sejak akhir2 ni.. tak sempat jengah SHSJ....sambil2 tu tgk drama Melayu...tukar channel..drama indon lak...hemmm

Persoalan sekarg ni..byk sgat drama2 tu menjurus ke arah keruntuhan nilai murni terutamanyaapabila ditonton oleh kanak2..kdg2 diolog yg diucapkan x sesuai, menengking ibu bapa, bersikap kasar dgn org tua,khianat, dengki, dendam smuanya adalah rempah ratus drama skrg..Sebenarnya secara x sedar..anak2 kecik terikut2 dgn cara percakapan drama itu apabila disogok setiap hari...

Contoh paling mudah...siri katun dr luar negara yg dialih suara seperti perkataan.."padan muka" mjadi perkara biasa dlm percakapan kanak2 sehingga mereka bercakap demikian dgn kwn2 malah dgn ibu bapa pun ada!!!

Sy berharap la dialog2 yg hendak dikemukakan...patut menolak unsur2 percakapan negatif dan menukarkan dgn dialog yg lebih positif...