BLOG sis'R'

Friday, April 29, 2011

Alkisah tersebutlah ceriteranye...... cer crite...

Assalamualaikum wm wbth....

Tengok tajuk ...pelik kan? mcm Hikayat Merong Mahawangsa lak....hehehe sebeno2nye aku rindu sesgt kat kengkawan skolah terutamanya pas jumpa masa reunion..huhhh!!!...tak sangka leh jumpa geng2 lama masa skolah dulu....tu ler dia....pesatnya sistem teknologi moden skrg...ada jugak faedahnye....jumpa la balik kengkawan lame melalui facebook...thanks Fb...hehehe...

Nak crite ni...aku start main fb ni bila org dok heboh2 pasal Fb...try le join, saje nak tgk apake bestnye fb ni...masa tu fb baru2 nak popular...dah join....emmmm not bad...mula la mabuk!!!
Emmm panjangnye intro aku ni...
Aku ni bukan ler  fames cam kengkwn lain...agaknya ada yg tak kenai aku masa skolah...low profile le katakan hehehehe...

Nak jadikan crite  canna jumpa kwn2 skolah ni.....cam ni...first nak cari kawan skolah ...cari nama Sarinah, Marzita, Aslin (geng form 6), hanim dan ada lagi la yg aku  lupa.....search nama sarinah( sinah >-bangga la skit) jumpa ...add le dia...tapi lama betul tak accept...yg lain tak jumpa...search nama Suzi...hahh ada!! add le dia...pastu nampak la friends dia si fawzy....add fawzy(org kg aku tu)..suzi accept.. tetiba....si  Ariff add aku....mula2 ingat sapa...tak accept le sbb gmbo Ariff masa tu nampak cam kembang jer...(jgn mare ariff!! hehehe) lama tu baru accept...
pastu masuk la pulak si Hafidz..lagi le aku terkejut beruk...pak aji mana le yg add aku nih??(Piz..sorry aaa..tapi crite betui tau!!!)...aku mula la start recall memori lama sbb dah byk virus..emmm si apiz rupanya...accept ler...

Pastu sorg lagi add ...orgnye macam cina tapi nama melayu ' Alang La"..chewahhh...lama aku tak accept tapi bila tgk dia komen bahasa cam melayu tulen...(tulen bang...hahaha...sory aaa alang!!) baru le aku accept...emmm byk dah jumpa kengkawan ni termasuk le shamsul, hasnita(bdk ni masa mula2 kt fb pro pic dia gmbo kaki jer..tertanya2 sapa la punya kaki..hehehe) ,suzaina, zainon dan ruhil....pastu masuk si artis kite mimi...nama display "Mariatj Seven"...nampak cun giler...kawan aku ker??? dah lama baru accept bila tgk gmbo dia betui2...mula la chat n PM...

Dari situ lama kelamaan mula la jumpa kengkawan lain lynz mohd ali,  Azitina, Norli Malek, Muzana ,rahim, faizal, mohsein, mariam, hartini, zaimah, nani mat sah,anum, jaslina, intan azura,nasir badri, kamalrozaman(bdk ni dulu aku panggil mata coklat..heeee jgn mare!!) ,zuriman, restoranteratakbidor  dan lain2 tu..tak ingat byk dah jumpa.....yg pasti dorg sume masih sengal2 mcm masa skolah dulu..

First reunion kat Ipoh tu tahun lepas, dorg invite..tak dapat pegi ada hal...tapi dapat la tengok gambo kat FB...sume nampak membesar bagai johan...walaupun tak dapat p...aku tetap happy tengok kengkawan...Ni gambo diorg....
Reunion 1
Second reunion 12 Sept 2010 aku dapat join...masa raye tu beb!.. Si Arif  siap pesan suh pakai baju raye..huhuu...kali ni kat Grand hotel Kampar...berdebar2 nak jumpa kengkawan...maklumlah dah lebih 20 tahun tak jumpa...camana la ropa kengkawan yer.......sampai lobby terus ternampak si faizal, zuriman, nasir  n jamsari tengah sembang2 depan lobby....hemmm....si zuriman n faizal le aku tgk yg maintain hehehe...dok sembang2 kejap dgn dorg...

Tak lama pas tu muzana sampai...OMG!!!  surprise...tak jmpa kat fb tapi dtg...apa lagi start le riuh kat situ....dgn suzi dan anum..maklum le udah lame tak jumpe...pastu hafidz plak dtg...nasib dia still kenai aku...pastu ahmad abu samah (dlm hati-tinggi plak si ahmad ni-dulu masa skolah nmpak cam gemuk n pendek jer...hahaha sori ahmad...skrg jgn..cair awek tgk si ahmad ni haha..)
pastu si Ariff sampai...terus dia tanya aku "ni sapa?" buleh dia tak kenai aku!!!. padahal aku dah ada kt fb..kesian ...(haaa...jawab ariff!!)
pastu  haniza, ruhil, zainon,shida n fawzy tiba..makin riuh rendah la kat hotel tu....Oh ya rupa2nya cikgu Amiruddin dah tiba dulu dgn familynya.. serba purple lagi....

Malam tu kami hanya byk sembang jer daripada makan...makanan sedap2, maklum la sempena hari raya..lemang n rendang pun ada tau!! tapi bukan makan pun ...sembang je lebih..dah otw balik baru ler rasa lapo huhhh!!!tengok le gambo kami ni....
Reunion 2 - Grand Hotel Kampar
Dalam gembira ada sebak tatkala bertemu dgn kengkawan lama masa reunion ke3 di Rumah Rehat Tapah pd 19 Mac 2011...tak sangka jumpa tina(kwn kecoh tmpt bergantung.. almaklumlah dia beso...rase2 mcm jadi pelindung jer haha), ija(geng hoki), zaimah, tini, jaslina, lynz, alang(fadzillah) mimi n kak zila..yg lain2 dah jumpa masa reunion 2(jgn sedih lak tak sebut nama heee) terharu, gembira, sebak sume ada la....sume memperkenalkan diri maklum le dah lama tak jumpa...di tambah dengan tayangan slaid yg diusahakan  oleh Ariffudin....touching tu... (thanks a lot arif)..

Apalagi...malam tu penuh la gelak ketawa,..letih gelak sampai pipi sakit...tu dia!!
Yang penting kawan2 aku yg perempuan sume nampak maintain mcm masa muda2 dulu. dan makin jelita....yang geng lelaki sumenye berkembang selaras dengan peningkatan usia..almaklumlah..dah ada org jaga.....huhu (jgn mare kwn2)...Mcm2 crite keluo..dari crite lama sampai la crite terkini...
Reunion 3 - Rest House Tapah
Kul 12 mlm aku balik...kengkawan ada lagi nak lepak..., ada yg menginap kat rest house...rupa2 aku dpt tau diorg lepak sampai kul 2 pagi....mak aiiii...........gitu la critenye dah lama tak jmpa kengkawan...apa2 pun syabas kepada penganjur dan penggerak reunion ni... Ariff, hafidz, Wan(isteri Arif) dan yg lain2..tanpa usaha dema ni belum tentu reunion ni leh jadik...semoga Allah berkati usaha ini...hari tu adalah antara hari paling best yg buat aku ketawa beso tak henti2....kome le punya pase....
geng pompuan yg sengal2
Pssstttt....jangan tak tau...lepas je reunion ke3 ni ropa2nya berlaku reunion2 tak dirancang....almaklum la dah ada contact ...baguih2...yg tak sedapnye...asik tag gmbr makan2 jer...buat org jeles la tu..hehehe...but u  guys are sporting n awesome friends!!!

Jumpa lagi....miss u all...

-end-


5 comments:

  1. kengkawan...komen2 le kat sini...

    ReplyDelete
  2. Fuhhh....tangkap syahdu yg tersusuk dikelambu..hehehe

    ReplyDelete
  3. ni lagu ke tulisan yg tertusuk nih..hehe

    ReplyDelete
  4. As Salam,
    Terus terang.....kabur pandangan lepas baca coretan Ram. Rajin ko tuleh pasal ni. Penghargaan pada aku tu tinggi sgt ko angkat. Semua usaha yg dah di buat takkan berjaya seperti yg ko ucapkan kalau tak kerana komitmen setiap satu dari kita semua.
    Teruskan menulis. Spt yg dah di janjikan, mmg aku nak create satu page khas utk kita semua meluah rasa, tp buat masa ni aku cuma boleh duduk sesekejap je kat fb sbb modem kat umah buat hal plak. walau camnepun usaha yg ko buat ni akan menambahakrabkan lagi hubungan 'kekeluargaan' antara kita semua.
    GOOD LUCK & Wassalam
    Arif & family

    ReplyDelete
  5. t.kasih arif...ingat nak tulis pas abis reunion tu tapi tak de masa....

    ReplyDelete