BLOG sis'R'

Friday, June 24, 2011

Tom & Jerry Part 1

Assalamualaikum....

Kali ni aku nak bercerita tentang kucing kesayangan aku . Namanya Jerry..sweetkan namanya..si jerry ni! Mr.hubby aku yg beli. Masa tu umo dia dlm 3 bulan kot( doc kata la) detail dia aku xtau la pulak pasal xde surat beranak die..Jerry ni kucing jantan mix persian...sebab tu bulu dia agak kembang skit..tgk gmbr masa baru2 dtg umah aku ni...
Jerry umo 3 bulan

Alkisahnya mr. hubby bwk balik la kucing ni..aku xtau pun, tgk2 ada seko kucing kat dalam cage biru. Dia kata kucing tu kawan dia bagi..huhh masa tu tak berani la nak ngaku beli takut aku marah..hahaha... Aku tau dia beli pasal dia terlepas cakap, beli kat kawan dia...hemmm....Kat anak buah, dia ckp kucing tu dia beli utk jadi teman aku kat umah, kesian tgk aku sorg2 kat umah..terharu la pulak bila dengonye!!!hahaha

Oleh kerana kecomelan kucing ni, aku bagi la namanya Jerry pasal aku suke tgk crite katun Tom & Jerry tu. Mr.hubby kata okey la....sampai skrg la nama dia Jerry. Skrang umo dia dlm 2 tahun kot..susah kan tak de birth cert!.hhahaha..

Bila umo dia setahun aku jumpa seko anak kucing kat tempat keje, mak kucing ni tah mana, bior je anak dia tak makan minum..kwn2 kata dah berhari2 kat situ (dok dlm locker meja member) rasa2 umo dia xsampai sebulan kot..warna brown..oleh sebab kesian, plus comel aku minta kebenaran mr.hubby bwk balik kucing ni. Dia bagi la pulak...emm ada la kawan si jerry nanti...ni dia..
Tom masa umo sebulan kot..comel kan!!!.
Sampai umah kucing ni mengiau2 tak henti2..bagi makan xnak makan, bagi minum tak nak minum, bagi susu pun tak nak...mengiau jer..sampai jerry pun naik myampah kot..mr.hubby pun naik risau juga sampai suh hantar balik mungkin nak mak dia..

Esoknya  aku suh mr.hubby beli wet food yang dlm paket tu..cuba dia nak makan tak. emm alhamdulilah lahap dia makan...sejak mkn benda tu dia berhenti mengiau...Aku pun bagi la nama dia Tom.. sekarang aku dah ada Tom & Jerry.. jerry pun nampak happy dapat adik baru...hehehe..

Okey la panjang lak entry ni ...belum abis tau...bersambung...crite tom  n jerry pulak kalo ada masa ya...

3 comments:

  1. hahaa camtu pulak, romantiknya siap cari teman untuk teman akak kat rumah hehe. saya pun ada bela kucing, nama die puyol. tapi time ambil tu umur dah 4 tahun camtu hehe

    ReplyDelete
  2. hehehe..mesti comelkan puyol tu. Kucing akak yg tom tu dah mati...nanti la akak post crite pasa dia ehh...

    ReplyDelete