BLOG sis'R'

Friday, July 8, 2011

Rerama bercorak ular datang lagi!!

Assalamualaikum!!!

Hari tu aku ada cerita pasal rama-rama bercorak ular datang dua kali kat umah dlm tempoh seminggu kan. Kalo belum baca boleh baca post yang terdahulu yek...kat label "pelik kot" tu..
Kalo korang nak tau, beberapa bulan pas tu... rerama yang seumpama dengannya datang lagi kat umah aku. Korang rasa pelik tak?? Cer tengok gambo ni...
tengok bahagian sayap rerama ni ..
Balik keje tengok dia lepak kat pasu bunga gantung kat umah aku...Aduh mak!!! datang lagi..tapi kali ni lebih cantik dan lebih besar..kira2 ada la sebesar 2 tapak tangan aku..
Dia dok diam je kat situ...nak kata nak hisap madu bunga, masa tu pokok tempat dia lepak tu tak berbunga pun...pasu sebelah tu ada le bunga tapi dia tak lepak kat situ pun..

Bila tengok corak mcm ular kat sayap dia tu...takut + ngeri jugak ler tapi buat tak tau jer... aku siap cakap kat rerama tu.."kalo sesaje ko nak lepak berteduh kat situ, lepak ler lelama...kalo ada niat jahat...balik ler...jangan buat aku takut + pikir yg bukan2.."(ntah paham ke idak rerama tu bahase aku!!!.hahahaha..)

reraama ni dok kat situ sampai malam
Menggigil gak aku nak captured gambo ni...bukan apa ...buatnye dipatuknye tangan aku tak ke naye..emmm seram2 berani gitu..hhahahaa...dalam hati fuhh...lega bila dapat captured gambo ni tanpa sebarang insiden yg tidak diingini..hahaha...

Lama juga le rerama tu lepak kat daun tu...dari tengah hari aku balik, sampai malam dia ada kat situ..dlm kul 10.00 mlm bila aku ngan mr.hubby balik dr beli barang, tgk dia dah x de...mana agak nye dia pi?
Harap2 dia selamat ler...

Korang rasa pelik tak kenapa umah aku jadi tumpuan rerama spesies ni?? Umah aku kat tengah2 bandar lak tu...tak de hutan pun..pokok kat tepi2 jalan ade ler... pelik kan!!!
Komen ler skit...

3 comments:

  1. miszlimau>mudah2an le..doa yg baik2 jer..

    ReplyDelete
  2. biasenyer rerame yg dtg kat umh nak bgtahu ade org jauh nk berdatang rumah kite

    ReplyDelete