BLOG sis'R'

Saturday, August 11, 2012

Penghujung Ramadhan...

Salam Ramadhon...

Huhh...dah lama tak memblog..aduhh.. nak tulis n3 pun tak de idea.. plus keletihan..Ni pun  pasal dok lepak kat dalam bilik..rumahku sedang dibersihkan oleh bibik yg dipanggil khas..haha...nak kemas sendiri alamatnya ada fengsan menjelang ptg..biasa kalo nak raya mcm tu la..terpaksa panggil jugaks!.tak kuat kudrat betul aku ni..Oleh sebab bilik aku ni privacy ..aku jer la yg kemas...takkan nak suh org kemas lak ekk...ni la boleh dok mentenet..

Emmm....pejam celik dah nak raye ni weiii...korang tau aku belum beli baju raya lagi,...haha... betapa tak bersemangatnye aku taun ni..ingat sok lusa nak gi cari yg ready made punya..camtu ler tiap taun pun..kuih pun beli siap jer...banyak pilihan depan mata.  Tambah lak ramai  yang rekemen kuih sedara la..kakak la..mak cik la....kemudahan yang boleh buntang bijik mata...sume nakkkk...adoi..
macam-macam adoo....
Semalam  Mr hubby sibuk panggil orang pasang lampu kelip2 kat depan umah...wahhhh...rasa meriah la pulak taun ni.. kembang kempis hidung dia bila aku cakap lampu tu cantik..hahaha....padahal lampu tu dah lama tapi tak pasang sejak pindah kat sini...kuangkuangkuang....
lampu ni tarik kat google jer..umah aku nye lagi cantik..
wahahaa....just kiding!
Emmm dah lebih 3 jam bibik tu cuci umah aku...belum siap2 lagi..dua orang plak tu...tapi berbaloi la semua nampak bersih..temasuk rak2 kaca aku..yuhuuu...kalo aku yg buat lagi bersih sebenarnya....hahaha...serius! tapi mau makan 3 hari 3 malam utk atas bawah...fengsannn!!!

Apa apa pun raya taun ni aku ke kutub selatan dulu pastu baru ke kutub utara lak.. kampung mr hubby...dah turn dia...waaaa.....air mata di pagi raya lagi la nampaknya...itu pun bila time tipon bondaku di pagi raye ler..adoi,,,,tapi skrg ni dah kureng skit ler...dah biasa...

Apa-apa hal pun kepada semua muslimin muslimat ...masih ada seminggu lagi kita nak menyempurnakan ramadhan...perbanyakkan amal ibadat di malam2 terakhir ini..semoga mendapat keberkatan..Selamat berhari raya...berhati-hati di jalan raya. Semoga selamat bertemu kaum kuarga dan insan2 tersayang....
bersedialah menghadapinya dengan sabar wahai manusia...

*semua gambar daripada mr google hokey!!

>>>>baru dapat tukar duit raya...siap la kau wahai sampul raye....hehe