BLOG sis'R'

Friday, February 15, 2013

Oh, pokok betik!

Assalamualaikum...

Cuti seminggu ni memang bestkan...tapi ngape sunyi lagi jalan raya kat bandar ye? Sempat ler teman buat makro housekeeping...tu dia...macam nak raya dah...siap basuh curtain lagi..hahaha..

Jiran-jiran aku kiri kanan belakang sumenye cina....berkotak-kotak  dapat buah limau...tak termakan, dah bawak balik kampung  dapat lagi sekotak...peti ais dah penuh dengan limau...rezeki! rezeki tu! Alhamdulillah...bukan buah limau jer...pokok betik pun ado!

Punya dah lama tak bukak pintu belakang...bukan ada apa pun kt belakang rumah tu..tak bertanah pon...hajat hati nak nyapu-nyapu ler sesikit...huhuhu...

Sekali bukak pintu.... terkejut tengok ada pokok betik tumbuh kat celah batu tepi rumah...dah beso tu! Dalam keterkejutan itu...terus aku belek2 pokok betik tu siap ambik gambo lagi....Punya teruknya kami ni kan... tak menengok  apa ada kat belakang rumah!
dah beso pokoknye..
rendang pulak tu!!
bila tengok pucuk betik jer...teringat kerabu
yang mak buat ... sodappp!

Mr hubby balik keje... aku bagi tau pasal pokok tu...dia boleh kata "eh, ye ke?...ok la tu ..biarlah sampai berbuah!"
Adoi! kang buatnye akar dia membesar... kan boleh pecah batu-batu tu? Dalam hati sayang jugak nak musnahkan...hehehe   so kami biarkan jer la pokok tu sampai mana...OK tak?





>>>>>tengah membayangkan pokok betik tu  berbuah....muahahahaha....


12 comments:

  1. I love your blog is wonderful and beautiful, congratulations. Kisses from Spain.

    http://redecoratelg.blogspot.com.es/

    ReplyDelete
  2. Pernah gak jadi cam ni. Jugak gara gara jarang jengah kat belakang rumah hehehe....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingatkan sy sorg jer mcm ni..hehehe

      Delete
  3. assalam sisR..best tu kalau betik dah berbuah..betik mengkal tu boleh buat masak lomak cili api camur ayam..sedap

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke Acik..tak pernah buat lagi....nanti dah berbuah kita try..hehehe

      Delete
  4. Wahh rezeki tuh dpt buah limau byk.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah ...mmg rezeki tu..ada 2 balang kuih raya cina...was2 plak nak makan...hehehe

      Delete
  5. boleh pulak dia tumbuh kat batu..comel plak tuhh

    ReplyDelete
  6. Biarkan......jgn potong! Rezeki tu!

    ReplyDelete
  7. amik pucuk dia..sedap buat ulam..

    ReplyDelete
  8. biarkan dia kat situ... comel pulak :)

    ReplyDelete